4
میر تاج الدینی:

انقلاب درصنعت خودرو ضروری است

  • کد خبر : 2132
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
انقلاب درصنعت خودرو ضروری است
نماینده مردم تبریز ،‌اسکو و آذرشهر در مجلس گفت : یا مدیریت صنعت خودرو ضعیف است یا سیاست های موجود در این عرصه غلط است یا مافیایی وجود دارد که نمی خواهد این صنعت سرپای خود بایستد از این رو انقلاب صنعتی در خودرو ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع مردم ایلخچی از توابع شهرستان اسکو آذربایجان شرقی افزود :  به همین دلیل مجلس از دو سال قبل وارد شده و در این ارتباط طرحی را تصویب کرد که  واردات خودروی خارجی به منظور تعدیل قیمت در بازار و ایجاد رقابت در این صنعت، آزاد شد که البته با مخالفت مجمع تشخیص مواجه شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروی داخلی در رقابت با سایر برندها (نام های تجاری) پیشرفت کرده و انحصار وضع موجود را ایجاد می کند از این رو باید زمینه ای ایجاد کنیم که خودروهای تولید داخل در جریان رقابت قرار گیرند و کیفیت محصولات را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: البته سخت گیری هایی که علیه خودروسازان داخلی صورت گرفته تا حدودی نتیجه داده و خودروسازان با افزایش تولید، در صدد تعدیل قیمت ها در بازار و کاهش اختلاف قیمت کارخانه و با بازار آزاد هستند و امسال قول داده اند که ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کنند.

حجت الاسلام تاج الدینی همچنین تاکید کرد: جوان ایرانی قادر به انجام هرکاری و تولید هر قطعه مورد نیاز صنایع مختلف بوده و باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در شکستن تحریم های دشمنان علیه اقتصاد کشور و صنعت خودروسازی، چندان موفق نبوده ایم و این نشانگر وجود مشکل در این زمینه هاست، چطور می شود به رغم تحریم های هسته ای و نظامی، در این عرصه ها پیشرفت می کنیم اما در خودرو موفق نیستیم و مشکلات پابرجا می ماند؟

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=2132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.