3
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

ایستگاه خاوران تبریز با الزامات ایستگاه نهایی آماده می‌شود

  • کد خبر : 2399
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
ایستگاه خاوران تبریز با الزامات ایستگاه نهایی آماده می‌شود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از مسیر ریلی تهران - میانه - تبریز تا ایستگاه خاوران فراهم است، گفت: ایستگاه خاوران تبریز به عنوان ایستگاه نهایی این پروژه نیازمند الزاماتی است و با در نظر گرفتن این الزامات آماده می‌شود.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاونان وزیر راه و شهرسازی از مسیر ریلی بستان آباد – خاوران و ساختمان ایستگاه خاوران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با همت مدیران استان، مسوولان راه آهن کشور و معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تلاش می شود این ایستگاه و مسیر ریلی در سفر رییس جمهور به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ایستگاه نهایی این مسیر ریلی، ایستگاه تبریز است، اظهار کرد: اتصال این مسیر به ایستگاه تبریز چند سال زمان نیاز دارد بنابراین ایستگاه خاوران در زمان کنونی به عنوان ایستگاه نهایی مسیر ریلی تهران – میانه – تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تا بهره برداری کامل این مسیر، باید برخی الزامات ایستگاه نهایی ایجاد شود بنابراین این بازدید برای مشخص شدن الزامات ایستگاه نهایی برای تردد چهار زوج قطار در زمان بهره برداری کامل و یک زوج قطار در زمان کنونی انجام شد.

میرتاج الدینی، ادامه داد: هم اکنون زیرساخت های لازم برای بهره برداری از این مسیر فراهم شده و آماده بهره برداری است و تلاش می شود نواقص بعدی نیز برطرف شود.

(جهت مشاهده فیلم بازدید کلیک کنید.)

وی با اشاره به اینکه برای افتتاح این پروژه برخی نواقص مانند احداث پارکینگ، مخازن سوخت، سالن تعمیرگاه و تکمیل ایستگاه های بین راهی وجود دارد، یادآور شد: باید با تامین اعتبارات مورد نیاز، این نواقص برطرف شود.

میرتاج الدینی، افزود: گام بعدی برای رسیدن این مسیر به ایستگاه مرکزی تبریز نیاز به فاینانس و اعتبار دارد که تلاش می شود اعتبار مورد نیاز در سفر رییس جمهور اختصاص یابد.

فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد – تبریز ( میانه – بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.

(جهت مشاهده گزارش تصویری بازدید کلیک کنید.)

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز – تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز – تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه – تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.

سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه – تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران هزینه شده است که یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم بوده است.

 

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=2399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.