7
حجت‌الاسلام دکتر میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

«تولید»، نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی است

  • کد خبر : 674
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
«تولید»، نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی است
در شرایط سخت اقتصادی کشور، تنها نسخه‌ای که معظم له بر آن تاکیده کرده‌اند، موضوع تولید است و زمانی می‌توانیم بر مسائل اشتغال، معیشت، مقابله با تحریم ها فائق آییم که به‌دنبال تحقق عملی تولید و الزامات آن باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی در مراسم افتتاح خط تولید جدید شرکت الکترو موتور سهند، با اشاره به نام‌گذاری‌های اخیر سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تولید، «تولید» را نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی جامعه دانست و گفت: در شرایط سخت اقتصادی کشور، تنها نسخه‌ای که معظم له بر آن تاکیده کرده‌اند، موضوع تولید است و زمانی می‌توانیم بر مسائل اشتغال، معیشت، مقابله با تحریم ها فائق آییم که به‌دنبال تحقق عملی تولید و الزامات آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این راه حمایت ها باید همه جانبه بوده و موانع برداشته شود، افزود: با برداشته شدن موانع تولید و رونق آن، اشتغال شکوفا شده و باعث کاهش بیکاری می‌شود، وابستگی به خارج از بین می رود.

نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تبدیل تهدید تحریم‌ها به عنوان یکی از موانع تولید به فرصت، به موضوع خودتحریمی‌های داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از خودتحریمی‌ها در سال ۹۹، باقی ماندن میلیون‌ها تن کالا در انبار گمرکات است که برخی بخشنامه‌های بانک مرکزی و دولت مانع وارد شدن این مواد اولیه به کشور و در نتیجه آسیب دیدن اقتصاد شد.

وی بروکراسی اداری را از دیگر موانع تولید برشمرد و افزود: چرا تولیدکننده به‌جای تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید، به این فکر باشد که چگونه از پیچ‌وخم بروکراسی‌های اداری رهایی یابد؟ خوشبختانه دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع تولید در آذربایجان شرقی همواره حامی تولید بوده‌اند، اما باید ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر نیز در این رابطه هماهنگ باشند.

حجت‌الاسلام دکتر میرتاج‌الدینی با اشاره به سخنان یکی از چهره‌های سیاسی کشور درباره همدردی به جای تبریک با مردم در شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: همین آقایان باعث شدند تا چنین دولتی بر سر کار بیاید که پس از ۸ سال، مردم عزیزمان در صف‌های طویل خرید مرغ بایستند. مگر در دوران جنگ تحمیلی شاهد این صف‌ها بودیم؟! همه این‌ها نشان‌دهنده ضعف شدید مدیریتی و نظارت بر بازار توسط دولت نیست.

وی افزود: مگر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی را حذف کرد یا افزایش داد که شاهد چنین وضعیتی هستیم؟

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یاداور شد: پیشنهاد ۸ هزار میلیارد دلاری دولت برای تخصیص به کالاهای اساسی بدون کمترین تغییری از سوی مجلس تصویب شد تا فشار اقتصادی مضاعفی بر مردم وارد نشود. این‌ها مسائلی است که باید به صورت جدی پیگیری و حل شوند.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.