7
عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

نمی‌گویم دولت همه مشکلات را حل کرده، ولی در ریل درست حرکت می‌کند

  • کد خبر : 2229
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
نمی‌گویم دولت همه مشکلات را حل کرده، ولی در ریل درست حرکت می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت سیزدهم اشکالات گذشته را جمع کرده، نمی‌گویم همه مشکلات را حل کرده، ولی در ریل درست حرکت می‌کند. دولت قبل می‌گفت هر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد، او را وزیر نفت می‌کنیم، اما این دولت ۱.۴میلیون بشکه می‌فروشد
 محمدرضا میر تاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص کارنامه اقتصادی کابینه دولت سیزدهم گفت: چون مشکل امروز جامعه ایران مسائل اقتصادی است، عمده توجه‌ها، اشکالات و انتقادات به طرف وزرای اقتصادی است.

وی در ادامه توضیح داد: کسی مشکلات را انکار نمی‌کند، وزرا هم تلاش می‌کنند مشکلات را حل کنند. منتهی نباید همه مشکلات را در یک وزارتخانه ببینیم. در واقع عوامل مختلفی دخیل است که مشکلاتی در وزارتخانه‌ها ایجاد می‎شود. مثلاً نوسانات ارزی در خودرو اثر دارد، ولی نوسانات ارزی دست وزارت صمت نیست که بتواند مشکل را حل کند.

میرتاج‌ الدینی اشاره کرد: باید منطقی فکر و مشکلات را ریشه‌یابی کنیم. به نظر من استیضاح وزرا راه حل مناسبی نیست. استیضاح آخرین مرحله و آخرین درمان است. نباید اول به سراغ استیضاح رفت.

در مورد کارهای اقتصادی دولت رییسی گفت: دولت سیزدهم اشکالات اقتصادی گذشته را جمع کرده است. نمی‌گویم همه مشکلات را حل کرده، ولی در ریل درست حرکت می‌کند.

این نماینده علت تورم را نوسانات ارزی مطرح و بیان کرد: حل این موضوع هم فقط در دست دولت نیست، زیرا ما با تحریم‌ها و فشارهای سیاسی روبرو هستیم. وقتی ما نفت می‌فروشیم نمی توانیم پولش را بگیریم، دولت چه کار باید بکند.

در ادامه تصریح کرد: با این حال توان این دولت از دولت قبلی بیشتر است. دولت قبلی می‌گفت، هر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد ما وزیر نفتش می‌کنیم. اما این دولت یک میلیون ۴۰۰ هزار بشکه می‌فروشد. چین که در دولت قبل از ما نفت نمی‌خرید، امروز می‌خرد.

او در مورد علت تاثیر نداشتن این فروش نفت بر بازار گفت: اثر آن به مرور نمایان می‌شود، ما باید تلاش کنیم به ثبات بازار کمک کنیم تا نتایج آشکار شود.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=2229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.