6
حجت‌الاسلام دکتر میرتاج الدینی، نائب‌رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

کاندیداهای منتخب فراکسیون اکثریت مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه مشخص شدند

  • کد خبر : 1163
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کاندیداهای منتخب فراکسیون اکثریت مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه مشخص شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست امروز فراکسیون اکثریت مجلس (انقلاب اسلامی) که با حضور ۲۵۰ تن از نمایندگان در صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: این نشست به منظور تعیین کاندیداها برای هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس برگزار شد. وی با بیان اینکه انتخابات در فراکسیون برای نخستین بار به […]

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست امروز فراکسیون اکثریت مجلس (انقلاب اسلامی) که با حضور ۲۵۰ تن از نمایندگان در صحن علنی مجلس برگزار شد، گفت: این نشست به منظور تعیین کاندیداها برای هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس برگزار شد.

وی با بیان اینکه انتخابات در فراکسیون برای نخستین بار به صورت الکترونیک و با نظم کم نظیری برگزار شد، افزود: برنامه ریزی برگزاری این انتخابات درون فراکسیونی از سه روز قبل صورت گرفت و کلیه افرادی که داوطلب حضور در هیأت رئیسه بودند، ثبت نام خود را انجام داده بودند.

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای ریاست مجلس در اجلاسیه دوم، تنها کاندیدا در مجمع عمومی فراکسیون، دکتر محمدباقر قالیباف بود که ۲۲۶ رأی از ۲۴۶ نماینده حاضر در نشست کسب کرد.

وی یادآور شد: برای نواب رئیس نیز ۴ نامزد اعلام کاندیداتوری کردند که از این میان به ترتیب عبدالرضا مصری با ۱۴۳ رأی و علی نیک زادثمرین با ۱۴۰ رأی حائز اکثریت آرا شدند.

حجت‌الاسلام دکتر میرتاج‌الدینی یادآور شد: برای دبیری هیأت رئیسه نیز ۲۲ نامزد ثبت نام کرده بودند که از در میان این افراد به ترتیب سیدمحسن دهنوی با ۱۳۹، علی کریمی فیروزجائی با ۱۱۹، روح اله متفکرآزاد با ۱۰۶، محمد رشیدی با ۹۸، حسینعلی حاجی دلیگانی با ۷۸ و مجتبی یوسفی با ۷۶ حائز اکثریت آرا شدند.

نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای ناظران هیأت رئیسه نیز ۱۸ نماینده ثبت نام کرده بودند که از میان این افراد، محسن پیرهادی با ۱۲۶ رأی، سیدنظام الدین موسوی با ۱۰۷ رأی و محمدحسین فرهنگی با ۸۸ رأی بیشترین آرا را کسب کردند.

وی ادامه داد: این نمایندگان، منتخبان فراکسیون اکثریت برای نامزدی عضویت در هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس یازدهم هستند و تعهد و برنامه فراکسیونی ما این است که افرادی که در فراکسیون اعلام کاندیداتوری کرده و رأی لازم را کسب نکردند در صحن مجلس کاندید نشوند. اما افراد دیگر که در مجمع عمومی کاندید نشدند ممکن است در جلسه صحن اعلام کاندیداتوری کنند.

لازم به ذکر جلسه انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه دوم مجلس فردا چهارشنبه ۴ خردادماه برگزار می‎‌شود.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=1163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.