میرتاج الدینی: ماهانه ۸۰ هزار میلیارد تومان برای بنزین می‌دهیم

میرتاج الدینی: ماهانه ۸۰ هزار میلیارد تومان برای بنزین می‌دهیم

۲۲:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
روایتِ مشروطه خواهان و آزادی خواهان از تاریخ ایران اسلامی

روایتِ مشروطه خواهان و آزادی خواهان از تاریخ ایران اسلامی

۹:۳۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
گزارش خبری همایش ملی ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی

گزارش خبری همایش ملی ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی

۲۳:۳۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
فیلم-نشست خبری همایش ملی ثقه الاسلام شهید در تبریز

فیلم-نشست خبری همایش ملی ثقه الاسلام شهید در تبریز

۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

حل تنش آب تبریز با آبرسانی از سد نهند

با پیگیری مجلس و الزام کردن دولت به تخصیص ۴۵ میلیارد تومان؛ حل تنش آب تبریز با آبرسانی از سد نهند به تبریز با تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی

بحران آب در ایران و آذربایجان، امسال شرایط حادتری نسبت به سال گذشته را تجربه می‌کند، چراکه گرمای این روزهای کشور و تبریز که بر اساس اعلام مراجع رسمی و سازمان هواشناسی، در ۷۰ سال گذشته بی سابقه بود، با افزایش مصرف آب به‌دیل شیوع بیماری کرونا، کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری نیز میزان ذخایر را به حداقل رسانده است.

این موضوع سبب شده تا در سال‌های اخیر توجه به موضوع بحران تأمین آب تبریز به یکی از چالش‌های مدیریتی و مطالبات مردمی تبدیل شود چراکه ۵۵ درصد نیاز آبی شهر تبریز از طریق خط زرینه‌رود، ۱۳ درصد از سد نهند، ۳۱ درصد از چاه‌ها و مابقی نیز از قنوات تأمین می‌شود و عدم تأمین به‌موقع و مناسب آب باعث تشدید بحران و قطعی احتمالی آب خواهد شد.

در راستای حل این مشکل، هیأت دولت خردادماه امسال براساس مصوبه سال گذشته، ۴۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی استان تخصیص داد تا برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، پروژه حفر ۳۰ حلقه چاه در نهند و نیز افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ آبرسانی زرینه رود صرف شود.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا #میرتاج_الدینی، نماینده تبریز در مجلس درباره اهمیت مسئله تنش آبی در استان گفته که «با پیگیری مجلس و الزام کردن دولت به تخصیص ۴۵ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی، اقدامات خوبی در راستای رفع مشکل کم آبی تبریز و استان در حال انجام است. تقریباً ۹۸ درصد پروژه تاکنون اجرایی شده است و طبق قول مساعد متولیان امر، ۲ درصد باقی پروژه تا نیمه دوم تیرماه تکمیل می‌شود. »

وی ابراز امیدواری کرده که «با وصل شدن این خط لوله در هر ثانیه ۳۰۰ لیتر به روند آبرسانی تبریز افزوده شده و مشکل کمبود آب مناطق شمالی تبریز از جمله محلات ملازینال، عباسی، ولی‌امر با این اقدام مرتفع خواهد شد.»

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=1234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.