6
لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته؛ هنوز به صحن مجلس نیامده است

میرتاج الدینی: شروع ساعت کاری اداره‌ها از ۶ صبح؛ مفید نخواهد بود

  • کد خبر : 2526
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
میرتاج الدینی: شروع ساعت کاری اداره‌ها از ۶ صبح؛ مفید نخواهد بود
عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: شروع ساعت كاری اداره‌ها از ۶ صبح؛ خیلی مفید نخواهد بود؛ عملا اداره‌ها باز است ولی مراجعه به اداره‌ها خیلی كم است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با برنامه «شهر آفتاب» رادیو تهران درخصوص لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته اظهار داشت: این لایحه هنوز به صحن مجلس نیامده است، هدف این لایحه همسان‌سازی تعیلات آخر هفته برای کل کشور است. یعنی روز پنجشنبه کل استان‌های کشورهمانند تهران تعطیل باشد. اگر این اتفاق رخ دهد باید ساعت کاری پنجشنبه در سایر روزهای هفته توزیع شود. از نظر قانون کارمندان باید روزانه ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه در روز در محل کارشان حضور داشته باشند.

  • شروع ساعت کاری اداره‌ها از ۶ صبح؛ مفید نخواهد بود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: من مخالف قانون تغییر ساعت رسمی کشور بودم و باید طبق روال گذشته جا‌به‌جایی ساعت رخ می‌داد؛ این جا‌به‌جایی هنوز برای مردم عادی نشده است. شروع اداره‌ها از ساعت ۶ خیلی مفید نخواهد بود؛ عملا اداره‌ها باز است ولی مراجعه به اداره‌ها خیلی کم است.

  • به زودی ۵۰ میلیون نفر مشمول دریافت کالابرگ الکترونیکی خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در سالهای قبل افزایشی برای یارانه کالابرگ وجود نداشت و مردم انگیره‌ای برای خرید کالا از طریق یارانه نداشتند اما اکنون یارانه ۲۰ درصد افزایش داشته است. کسی که با کارت یارانه ۳۲۰ هزار تومان خریداری کند ۸۰ هزار تومان کارت او شارژ می‌شود. پرداخت کالابرگ با این شرایط عملیاتی‌تر شده است. تا کنون کالابرگ الکترونیکی به ۸ میلیون نفر اختصاص داده شده است و به زودی به ۲۴ میلیون نفر و در نهایت ۵۰ میلیون نفر مشمول دریافت این یارانه خواهند شد.

  • مجلس هفته آینده درباره وزیر پیشنهادی صمت تصمیم‌گیری می‌کند

میرتاج الدینی در پاسخ به اظهارات گوینده برنامه مبنی بر اینکه متاسفانه وزیر صمت و جهاد کشاورزی نداریم و شورای رقابت با خودورسازها مشکل دارد و قیمت برخی از اقلام اساسی نیز افزایش روز افزونی دارد؛ مجلس در این مورد تدبیری اندیشیده است یا خیر؟ تصریح کرد: هفته آینده مجلس درخصوص وزیر پیشنهادی دولت (عباس علی آبادی) برای تصدیگیری وزارت صمت تصمیم‌گیری می‌کند. مشکل بازار خودرو با افزایش تولید، واردات خودرو و حذف واسطه‌گری حل خواهد شد.

  • دولت سال گذشته در اخذ مالیات از خانه‌های خالی موفق عمل نکرد

وی در پایان درخصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خودروهای لوکس اظهار داشت: متاسفانه دولت سال گذشته در شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از آنها و واردات خودرو موفق عمل نکرد و منابع مالی پیش‌بینی شده در بودجه تامین نشد.

بشنوید: جهت دریافت فایل صوتی این گفتگو کلیک کنید.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=2526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.