4
سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از راه‌های ابتکاری برای افزایش درآمدها

  • کد خبر : 3007
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از راه‌های ابتکاری برای افزایش درآمدها
میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به مزیت‌های سهامداری کشورمان در پالایشگاه‌های فراسرزمینی، تصریح کرد: این اقدام بسیار مناسبی است و مزیت‌های فراوانی برایمان دارد. بر اثر این سیاست بود که توانستیم میزان فروش نفت خام خود را در شرایط تحریمی به صورت قابل توجهی افزایش دهیم.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن اشاره به مزیت‌های سهامداری کشورمان در پالایشگاه‌های فراسرزمینی تصریح کرد: این اقدام بسیار مناسبی است و مزیت‌های فراوانی برایمان دارد. بر اثر این سیاست بود که توانستیم میزان فروش نفت خام خود را در شرایط تحریمی به صورت قابل توجهی افزایش دهیم. از طرف دیگر، در چارچوب سیاست سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی به صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای هدف پرداختیم که قابل تقدیر است. وی خاطرنشان کرد: این سیاست در سایه پیشرفت‌های کشورمان بر اثر تلاش‌های دانش بنیانی به وجود آمده است و بستری برای تأمین منافع کشور به حساب می‌آید. کشورهای آمریکای جنوبی با ما همسویی سیاسی دارند و از آنجایی‌که برخی از آنها تحت تحریم‌های آمریکا هستند، بستر مناسبی برای همکاری به وجود آمده است. از طرف دیگر، این کشورها دارای منابع عظیمی هستند و می‌توانیم روابط تهاتری با آنها داشته باشیم و در ازای ارایه نفت خام و خدمات فنی و مهندسی به دریافت چیزهایی مانند طلا مبادرت کنیم.

این نماینده مجلس گفت: به هر طریقی که بتوانیم روابط خود را با کشورهای دیگر در حوزه انرژی گسترش دهیم، به نفع کشور است. در شرایط تحریمی فعلی باید به دنبال راه‌های ابتکاری برای افزایش درآمدهای‌مان باشیم و سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی یکی از این راهکارهای مناسب است.

میرتاج‌الدینی یادآوری کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر زمینه‌ای برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کشور فراهم می‌کند و اشتغال آفرینی برای متخصصان داخلی را خواهیم داشت. حضور مهندسان و نخبگان جوان ایرانی در عرصه‌های جهانی به ایجاد اعتماد به نفس برای آنها می‌انجامد و پیشرفت‌های بیش از پیش آنها را به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر، افزایش فروش نفت به کشورهای هدف به ارزآوری برای کشور منجر می‌شود که در شرایط تحریمی فعلی موضوع مهمی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی این است که می‌توانیم به خنثی‌سازی تحریم‌ها بپردازیم و فروش نفت خود را ادامه دهیم. از این نظر، سیاست مورد بحث اهمیت بالایی دارد و منافع کشور را تأمین می‌کند.

میرتاج الدینی گفت: کشورهای آمریکای جنوبی دارای منابع عظیم معدنی هستند و ما هم متخصصان زبده‌ای در اختیار داریم. این دو در کنار یکدیگر می‌توانند یک رابطه برد برد را میان ما و کشورهای هدف رقم بزنند. سیاست‌هایی مانند سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در ازای صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشورها مثبت ارزیابی می‌شود و باید ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=3007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.