7
حجت الاسلام دکتر میرتاج الدینی، نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی:

شعبه ویژه ای در قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی در قالب اعمال ۲۳۴ تشکیل شود

  • کد خبر : 641
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
شعبه ویژه ای در قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده‌های ارسالی در قالب اعمال ۲۳۴ تشکیل شود
ماده 234 آئین نامه داخلی مجلس یکی از ابزارهای نظارتی موثر مجلس شورای سلامی بر دستگاه‌های اجرایی است که به موجب آن موارد تخلف دستگاه‌ها برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به اهمیت گزارش‌های ارسالی به قوه قضائیه در قالب اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس یکی از ابزارهای نظارتی موثر مجلس شورای سلامی بر دستگاه‌های اجرایی است که به موجب آن موارد تخلف دستگاه‌ها برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس اظهار کرد:‌ قوه قضائیه باید پرونده‌هایی را که نمایندگان براساس اعمال این ماده ارسال می‌کنند را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند زیرا این پرونده ها بعد از بررسی همه جانبه برای احقاق حقوق موکلان و مردم در مجلس تصویب و به دستگاه قضا ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: آقای رئیسی در دستگاه قضا تاکنون ابداعات و ابتکارات خوبی داشته اند و حتی به موضوع ترک فعل توسط مدیران هم ورود کرده و آن را جرم دانسته‌اند بنابراین انتظار می‌رود، تا رسیدگی‌ها نسبت به پرونده های ارسالی مجلس هرچه بهتر و سریعتر انجام شود.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.