6
سخنرانی حجت الاسلام میرتاج الدینی در جمع نمازگزاران مسجد نور شهرک شهید یاغچیان:

مذاکره‌ای که با پشتوانه «میدان» همراه نباشد، مذاکره سازش و تسلیم است

  • کد خبر : 835
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
مذاکره‌ای که با پشتوانه «میدان» همراه نباشد، مذاکره سازش و تسلیم است
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن انتقاد از سیاست سازش‌کارانه ۸ سال گذشته دولت در مذاکرات هسته‌ای، بر اهمیت و نقش «میدان» در مذاکرات تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع نمازگزاران مسجد نور شهرک یاغچیان تبریز با اشاره به تلاوت و تدبر در آیات قرآنی در ماه مبارک رمضان، به آیات مرتبط با مواجهه طالوت و جالوت اشاره کرد و اظهار داشت: فردی با روحیه تسلیم و سازش‌پذیری، در مواجهه با هر رخدادی می‌گوید که ما نمی‌توانیم مقابل استکبار بایستیم و آمریکا بمبی دارد که می‌تواند سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، در مقابل گروه دیگری با ایمان و باور به شهادت و دارابودن روحیه مقاومت و استقامت در مقابل جالوتیان و مستکبران ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسیر حرکت امروز جامعه ما در ایران و منطقه در این دو مسیر خلاصه می‌شود، افزود: در ۴۲ سال گذشته هر زمانی که در مسیر مقاومت پیش رفته‌ایم، پیروز شدیم و هر زمانی در مسیر سازش و تسلیم حرکت کردیم، عقب‌نشینی کرده و شکست خورده‌ایم.

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با اشاره اینکه عربستان سعودی مرتبا از طریق واسطه‌هایی به ایران پیغام می‌دهد که علاقه‌مند به برقراری رابطه با ایران است، یادآور شد: این درحالی است که این کشور از چندین سال پیش با پشتیبانی ترامپ جنایتکار به مردم مظلوم یمن حمله می‌کرد، اما اکنون شرایط تغییر کرده و آن‌ها تمایل به برقراری ارتباط با ایران اسلامی دارند.

وی ادامه داد: مردم یمن با ایمان به خدا و صبر و مقاومت در مقابل اتحاد شوم عربی_غربی، نمونه عینی برای افرادی است که می‌گویند که نمی‌توان در مقابل زورگویان و مستکبران ایستاد. آیا در ۴۲ سال گذشته ایران در مقابل آمریکای مستکبر و ابرقدرت نایستاده و نقشه شوم خاورمیانه بزرگ را در لبنان را نقش برآب نکرد؟!

حجت‌الاسلام دکتر میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: نقشه دشمنان در دو دهه اخیر این بود که لبنان، سوریه، عراق و یمن را از محور مقاومت اسلامی به رهبری ایران جدا کرده و حلقه محاصره علیه ایران را تنگ‌تر کنند. اما قدرت پروردگار متعال بالاتر از مکر و حیله آنان است و مرد میدانی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مقابلشان ایستاد.

وی با انتقاد شدید از عملکرد دولت فعلی در حوزه‌های مختلف ادامه داد: دولت و آقای روحانی در هشتمین سال زمامداری، سخنان سال اول به قدرت رسیدن خود را تکرار می‌کند و به مانند صد روز اول، در صد روز آخر وعده شکستن تحریم‌ها را می‌دهد و تمام تلاش خود را بر این متمرکز کرده است که از طریق سازش مشکلات کشور حل شود.

نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار گفت‌وگوی وزیر خارجه در رسانه‌های بیگانه، خطاب به وی گفت: جناب آقای ظریف که گفت‌وگوی شما از طریق عوامل نفوذی به شبکه‌های معاند سعودی و انگلیسی ارسال می‌شود، انصافتان کجا رفته، اگر سردار سلیمانی نبود مگر شما می‌توانستید پای میز مذاکره بنشینید؟!

وی ادامه داد: مذاکره‌ای که با پشتوانه میدان همراه نباشد، مذاکره سازش و تسلیم است و نتیجه‌ای جز ذلت و شکست نخواهد داشت. اما اگر با دستان پر و پشتوانه میدان و قدرت اثرگذاری در منطقه پای میز مذاکره بروید، می‌توانید با اقتدار پیش بروید.

حجت‌الاسلام‌ دکتر میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: علت اینکه مذاکرات ما ۸ سال به طول کشید به این دلیل است که اینها در هر زمانی به قدرت میدان تکیه نکردند و هدف اصلی‌شان صرفا کنار آمدن و تفاهم با دشمنان بود و نتیجه این سیاست زمانی مشخص می‌شود که ترامپ قاتل و جنایتکار به راحتی از برجام خارج شد و دولت ما نتوانست عمل مقابله‌به‌مثلی انجام دهد!

وی همچنین ادامه داد: آیا مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره و برجامی که این دولتمردان به پیش برده‌اند حل شده است؟! یقینا خیر. اگر مذاکره کنندگان و دولت فعلی براساس مسیر صحیح و خطوط قرمز مقام معظم رهبری در برجام و مذاکرات پیش می‌رفتند، هزینه ایران در این توافق بسیار کمتر می‌بود و دستاوردهای بیشتری کسب می‌کردیم.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با مذاکره مخالف نیستیم، بلکه با مذاکره برای گرفتن حق ملت و رفع تحریم‌ها موافقیم، نه اینکه بر روی کاغذ و نه در عمل تحریم‌ها برداشته شود!

حجت‌الاسلام دکتر میرتاج‌الدینی با اشاره به فرآیند مذاکرات در ماه‌های پس از به قدرت رسیدن بایدن در آمریکا، اظهار داشت: طرح اصلی و ابتدایی آمریکا برای مذاکرات که از طریق مذاکره‌کنندگان در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد، طرح «گام به گام» بود که براساس آن ۲ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شده و ایران باید به برجام بازمی‌گشت و پس از آن تازه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها آغاز می‌شد!

وی ادامه داد: پس از آن بود که مقام معظم رهبری بر موضوع رفع تحریم‌ها تاکید، و مجلس شورای اسلامی نیز قانونی برای آن تصویب کرد که براساس آن مذاکرات نبایستی فرسایشی شده، کل تحریم‌ها باید یکباره رفع شوند و در این رابطه راستی‌آزمایی شود.

حجت‌الاسلام دکتر میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پشتوانه نظام اسلامی بود، گفت: ایشان مسئله بحران سوریه را با به میدان آوردن روسیه حل مدیریت و ملت ایران هرگز این ادعاهای اخیر را قبول نمی‌کنند چراکه ایشان نماد مقاومت و ایستادگی ملت و محبوب‌ترین شخصیت کشورمان بود.

وی افزود: مطمئن باشید مردم فریب اظهارات و سخنان این افراد را نخواهند خورد و انشاالله با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری بار دیگر سکان اداره کشور در ۴ سال آینده را به دستان رئیس‌جمهور جدید می‌سپارند.

نائب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پایان با اشاره به اینکه در ۸ سال گذشته امتحان سازش و حرکت لیبرالیستی جواب نداد، ابراز داشت: راه ۴ سال آینده، راه ایستادگی، خدمت صادقانه و روی‌کار آمدن نیروهای کارآمد، جهادی و انقلابی است و انشاءالله با بصیرت و آگاهی بیشتر در ماه‌های آینده فردی کارآمد، پای‌میدان، پرکار، تلاش‌گر، انقلابی، جهادی با دولت جوان را انتخاب و پشتیبانی کنیم.

جهت مشاهده گزارش تصویری مراسم کلیک کنید.

لینک کوتاه : http://mirtajadini.com/?p=835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام های غیر مرتبط منتشر نخواهد شد.